23. srpna 2014

UKÁZKY A ÚRYVKY

Na facebooku občas přidávám ukázky a úryvky, většinou kraťoučké, z knížky co zrovna čtu. Co jsem tak pochopila, lidem se to docela líbí. A protože ne všichni máte přístup na facebook, rozhodla jsem se čas od času překopírovat to sem, abych vás neochudila. Je to většinou něco vtipného, veselého, k pobavení a nebo úplně naopak, hlubokomyslného, smutného, k zamyšlení, prostě vše, co mě zaujme.

 

"Ve chvíli, kdy se člověk s něčím svěří druhým lidem, se z něj stane plačka, která ostatním tak akorát leze krkem. Pravda je, že problémy máme všichni, všichni někdy zažíváme těžké časy a bolest. Moje bolest je ve srovnání s utrpením spousty lidí procházka růžovou zahradou, tak s vážně nemám proč stěžovat." Na hraně zapomnění str. 18

"Chci jednolůžkový pokoj, a pokud možno bez hmyzu.
Samozřejmě. Jak si přejete. Dáme vám šestnáctku. Nevadí vám výhled na ulici?
Ne. Dá se tady povečeřet?
Jistě, restaurace je otevřená. Nabízíme zeleninový řízek s bramborem. To víte, maso není."
Milenec rudé komisařky str. 58

"Pokud se dá o černochovi říct, že vypadá nějak bledě, potom by to pro tohoto jindy tak odhodlaného muže bylo trefné přirovnání." Washingtonský dekret str. 201

"A teď mě, Ameriko, poslouchej, abyste všichni věděli, co nám budoucnost může přinést. Odmlčel se. Až na jednoho přežvykujícího žrouta se celý lokál ponořil do virtuálního ticha." Washingtonský dekret str. 132

"Ostatní lidé tu nejsou proto, aby splňovali naše požadavky nebo odpovídali našim očekáváním, a ne vždy s námi budou jednat podle našeho gusta. Pokud to nejsme schopní akceptovat, pokládáme tím základy vlastní nespokojenosti a rozmrzelosti. Klidu duše dosáhne ten, kdo bere lidi takové, jací jsou, a hledá na nich to lepší." Tichá žena str. 33

Líbily by se vám tu takovéto články častěji? Třeba i vám, co mě na fb sledujete, ale nestíháte číst, nevšimnete si tam toho v záplavě příspěvků, nezobrazí se vám to, líbilo by se vám mít to tu jednou za čas takhle pohromadě? 

A určitě komentujte, jaký se vám líbí, který vás pobavil a nad kterým jste se zamysleli.

2 komentáře:

  1. Super článek, tohle určitě dělej častěji. :) Nejvíc se mi líbí hned první úryvek. Knihu si chci už dýl přečíst, tak snad se k tomu dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. rada to budu delat casteji :) Na hrane ted zrovna chystam recenzi, tak treba te jeste vic navnadim nebo teda taky naopak, jeste jsem to nenapsala ... :-D

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...