18. července 2014

FILMOVÉ LÉTO 6

Jsem tu s dalším příspěvkem letního speciálu. Včera jste se mohli u Syki dozvědět základní informace o filmu a pár zajímavostí o knize a autorovi, dnes se u mě vrhneme přímo na film a zajímavosti kolem něj.


Zimní příběh
Winter's Tale

Fantasy / Drama / Mysteriózní / Romantický
USA, 2014, 118 min


Režie: Akiva Goldsman
Předloha: Mark Helprin (kniha)
Scénář: Akiva Goldsman
Kamera: Caleb Deschanel
Hudba: Hans Zimmer, Rupert Gregson-Williams

Hrají: Colin Farrell, Russell Crowe, Jessica Brown Findlay, William Hurt, Will Smith, Matt Bomer, Jennifer Connelly, Kevin Durand, Kevin Corrigan, Lucy Griffiths, Graham Greene, Eva Marie Saint, Caitlin Dulany, Mckayla Twiggs, Ripley Sobo, Corey Hawkins, Finn Wittrock, Beth Katehis

Anotace: V mýtickém prostředí New York City se více než jedno století odehrává příběh filmu „Winter's Tale" plný zázraků, neblahých osudů a odvěkého konfliktu dobra a zla (csfd).

Zimní příběh se na první pohled jeví jako milá pohádka, ač hraná, ne kreslená. Na začátku máme milostnou zápletku, čekáme nějaké komplikace, jak to u nešťastně zamilovaných, kterým nepřeje osud, bývá. Po nějaké době se však příběh začíná stávat lehce chaotickým. Nevím, zda-li mi něco zásadního uteklo, jestli jsem na chvíli zaspala, ale došlo k předělu, který jsem vůbec nepochopila a pak už jsem se dost vezla. Pokud to vezmeme jako dva rozdílné příběhy, super, bohužel jsem úplně nepochopila onu spojitost.

Co musím pochválit jsou interiéry a exteriéry. Vše je honosné a nádherné, příroda zasněžená, obrovské domy, zahrady, květiny, krásné. Stejně tak je povedená hudba, laděna do pohádkového příběhu, čímž toto dílo sice oficiálně nemá být, ale spěje to k tomu.

Najdeme klasický boj dobra a zla, s humorem se to moc nepřehání, přece jen, je to tak trochu tragická romantika. Koukatelné to však je a závěrečná pointa je miloučká. Tento film doporučuji tak půl na půl, žádný zázrak, ale příjemný odpočinek.

Pár zajímavostí:
  • Snímek byl natočen na motivy knihy Marka Helprina „Winter's Tale“ z roku 1983.
  • Traduje se, že o předlohu Marka Helprina projevil zájem i Martin Scorsese, nakonec však práva odmítl s tím, že kniha je "nezfilmovatelná". Režisér Akiva Goldsman už nebyl tak úzkostlivý a pokusil se o to.
  • Tom Hiddleston, Garrett Hedlund, Aaron Taylor-Johnson, Luke Evans, Liam Hemsworth a Benjamin Walker byli zvažováni pro roli Petera Lake předtím, než byl do role obsazen Colin Farrell.
  • Bella Heathcote, Lily Collins, Sarah Gadon, Gabriella Wilde a Elizabeth Olsen se ucházely o roli, kterou nakonec dostala Jessica Brown Findlay.

5 komentářů:

  1. Já na tomhle filmu byla v kině a byla jsem mile překvapena. Film je milý, nevtíravý i když trošku klišé. Přesto se mi líbil, ale máš pravdu, že se od něj moc očekávat nedá. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Na film se plánuju podívat, protože jsem si ho stáhla už před nějakou dobou, ale úplně jsem na něj zapomněla. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zimní příběh mě hodně láká. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Film nebyl špatný, podle mě měl velký potencionál, ale vzal to hopem a spousta věcí vyšla na prázdno, chci si přečíst knihu, jestli bude lepší :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle prostě musím vidět, a
    E první si potřebuju přečíst knihu :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...