27. dubna 2014

POZNÁVAČKA 2

Tak jsem udělala, jak jsem slíbila. Napsala jsem několika svým oblíbeným blogerům a určitě s oslovováním ještě nekončím. Poprosila jsem je o zodpovězení několika otázek. Snažila jsem se, abychom se o nich dozvěděli něco nového a zajímavého a zároveň aby to nebylo moc dlouhé a otravné, jak pro ně tak pro vás. Snad se mi to povedlo.

Nevěděla jsem, kým začít. Zda nejoblíbenějším? To jsem se ale nemohla rozhodnout. Nebo s těmi co znám nejdéle či nejvíce? Dopadlo to tak, že z těch, co už mi odpověděli (moc moc děkuji), jsem náhodně vylosovala jednoho človíčka a teď se s ním tedy blíže seznámíme. Já jsem se dozvěděla mnoho nových a zajímavých věcí, moc se mi rozhovor líbil. A kdo že to tedy je? 

  • Tvé jméno, případně přezdívka, pokud ji v netovém světě používáš místo jména.
Volám sa Evelin, ale v blogovom svete ma poznajú ako E_V_E

BLOG:

  • Tvůj blog, adresa, krátce ho popiš, na co se zaměřuješ, co píšeš a tak :)
Môj blog sa volá Read like me...

A nájdete ho na adrese readandwatchlikeme.blogspot.sk

Veľmi rada čítam a píšem o tom, takže u mňa nájdete recenzie na knižky, ktoré som prečítala, rôzne tematické články a moje názory, nejaké projekty a meme a všetko sa to týka knižiek. Najradšej mám žáner fantasy a Young Adult, ale čítam aj dystópie, romány, trilery a iné. Blog som si založila ako archív svojich názorov, keďže sa mi minuli strany v zošite v čitateľskom denníku 8D A nakoniec som začala viac čítať, recenzovať a veľmi mi zdvíhali sebavedomie komentáre a nasledovatelia a tak má blog už 2 roky 8)

  • Klasické, co ti blog dal a vzal.
Zvýšil mi sebavedomie, že viem niečo dokázať a že to robím dobre 8) Takisto som vďaka nemu začala viac čítať, vyhľadávať rôzne knižky, ktoré by som inak neobjavila a spoznala som mnoho skvelých blogeriek a blogerov, s ktorými sa vždy viem o knižkách a aj osobných veciach porozprávať. S niektorými babami som sa už aj stretla a veľmi si vážim tieto priateľstvá. Takisto sa často a rada rozprávam aj s českými kolegyňami, s ktorými by som sa inak ako cez blogerskú komunitu nezoznámila. Dal mi tiež spolupráce s vydavateľstvami, o ktorých som nikdy ani len nesnívala a mnoho radosti z toho, že niekto skutočne číta a má rád moje kecy 8D

Vzal mi asi len čas, ale tento čas neľutujem, pretože blogovanie a knihy sú moje hobby a rada sa tomu venujem.

  • Na jaký svůj blogový projekt / článek jsi extra hrdá a proč.
Som hrdá na svoje recenzie, pretože myslím, že viem dobre a jasne vyjadriť svoj názor a napĺňa ma šťastím, keď si niekto zaobstará knihu vďaka môjmu odporúčaniu. Takisto som hrdá na každý článok, kde som vyjadrila na nejakú tému svoj názor. Takéto veci mi idú a strašne rada píšem také rozsiahlejšie tematické články.

  • Jak dlouho po začátku blogování jsi začala s někým spolupracovat? Kdo byl první? Jak se to celé seběhlo? Jaké spolupráce si nejvíce vážíš a proč.
Po pol roku od založenia knižného blogu, keď som mala okolo 50 pravidelných návštevníkov a viacero článkov a recenzií v obehu, som sa rozhodla napísať vydavateľstvu Fragment a oni mi láskavo ponúkli spoluprácu. Bola som nesmierne šťastná a vďačná za takúto príležitosť. Napísala som im mail, kde som opísala činnosť svojho blogu a pekne ich poprosila o možnosť spolupráce. Toto bol taký prvý väčší úspech môjho blogu 8)

Tesne pred 1. výročím blogu som napísala Albatros Media a keď mi aj oni potvrdili spoluprácu, bola som v siedmom nebi. AM považujem za najlepšie, keďže vydávajú najviac skvelých knižiek a je medzi nimi strašne málo tých, ktoré by mi neučarovali, takže som veľmi šťastná, že môžem spolupracovať aj s nimi.

  • Jaká je tvá vysněná spolupráce, může to být i neexistující, například s prezidentem, a proč :)
Ja by som prijala spoluprácu s českým vydavateľstvom Knižní klub, keďže vydávajú mnoho takých knižiek, ktoré by som chcela, ale nemala som ešte odvahu napísať im.

A keby bolo možné, aby som v budúcnosti užšie a viac na pracovnej úrovni spolupracovala s nejakým slovenským vydavateľstvom, tak by som sa veľmi tešila 8)

  • Nahoď tři své oblíbené blogy, ať se podíváme.
Lyn - lyn-von-nightlight.blogspot.sk
Astesia - astesia-darkflake.blogspot.sk 
Maťa - books-mylife.blogspot.sk

Tieto baby poznám aj osobne a sme kamošky, ktoré si často aj píšu, ich blogy mám veľmi rada a pravidelne ich navštevujem.

Ešte musím spomenúť Kačč - spacewithbooks.blogspot.cz - ktorá väčšinu kníh dobre sprdne a viem s ňou veľmi dobre pokecať 8D

MÝTY A FAKTA:

  • Nejoblíbenější nápoj a jídlo.
Zbožňujem 7UP, Fantu a ovocné džúsy. Mojím najobľúbenejším jedlom sú špageti a čokolády či keksíky 8P

  • Kraj, kde bydlíš, pokud chceš prozradit, můžeš i město, pokud chceš, můžeš nás pozvat na konkrétní adresu :-D
Narodila som sa a žijem na Slovensku, v Nitrianskom kraji, v meste Nové Zámky.

  • Znamení zvěrokruhu.
Som vodnár a svoje znamenie zbožňujem 8P

  • Máš nějaké sourozence? Jak s nimi vycházíš?
Mám o 12 a pol roka mladšiu sestru Viktóriu 8) Moc ju lúbim, ale dnešné deti sú deťmi techniky a rozmaznávania 8D Často sa hádame, ale máme sa radi a položila by som za ňu život. Má 9 rokov.

  • Studuješ? Pracuješ? Na jakou kariéru se chystáš? :)
Študujem na Ekonomickej univerzite v Bratislave, práve by som mala štátnicovať, takže sa venujem skúškam a bakalárke. Ak sa podarí, chcem ísť ďalej na Ing. štúdium na rovnakú školu, len v inom odbore. Ak by som však mala možnosť opraviť svoje rozhodnutie, šla by som študovať slovenský jazyk a literatúru, právo, novinárčinu alebo filmovú kritiku, lebo to sú veci, čo ma bavia. Bohužiaľ, ekonómia bola u mňa veľký prešľap, ale nemienim zahodiť tie 3 roky času a peniaze, čo som do toho vrazila. Dúfam, že sa niekde uplatním aj s týmto vzdelaním a budem mať slušne platenú prácu, aby mi preplatila všetky knižky, ktoré si budem kupovať 8P

  • Sportuješ? Závodně nebo ve volném čase?
Mám rada loptové hry, vždy mi išiel basketbal a volejbal, ale po skončení strednej školy sa tomu nevenujem, nemám s kým. Zvyknem hrať badminton, v tom som dobrá, ale musím mať na to rovnako dobrého spoluhráča a ešte zbožňujem biliard, ktorý si vždy rada zahrám v nejakom podniku s priateľmi. A som neporaziteľná v žolíku! To je riadny šport pre mozog. Mám rada aj Sudoku, poker, osemsmerovky a krížovky, ale zase som mizerná vo faraonovi 8D No karty miešam rýchlosťou naspeedovanej veveričky, všetci sú vždy zo mňa ohúrení a zvyknú ma nazývať gamblerom 8P

  • Máš na něco úchylku? Tím myslím, jako třeba já na odznáčky, ty na? :)
Voľakedy som zbierala pohľadnice, doteraz ich mám ešte veľa, ale minule som ich triedila, lebo mi zaberali veľa priestoru.

  • Jak vypadá tvá ideální dovolená?
Zbožňujem cestovanie a lietadlá 8) Rada by som navštívila Paríž, New York, Londýn, Benátky, Čínu, Hawai a rôzne iné skvelé destinácie. Rada leňoším v lete pri mori a popritom navštívim a pofotím pár pamiatok, takže okrem menovaných by pre mňa boli ideálne nejaké dovolenkové ostrovy.

  • Jak vypadala tvá nejhorší dovolená?
Pre mňa je ísť na dovolenku skvelá príležitosť a skúsenosť a nikdy mi na dovolenkách nebolo zle. Zatiaľ som bola v Egypte, Grécku, niekoľkokrát v Chorvátsku a niekoľkokrát v Maďarsku.

  • Piercing / tetování a tvůj názor na to?
Tetovania obdivujem, fascinujú ma, ale mám nízky prah bolesti, takže by som si ich na sebe urobiť nenechala. Piercingy ma väčšinou odpudzujú, ale niekomu sa hodia a je každého osobná vec, čo si na seba dá.

  • Oblíbené filmy, seriály, skupiny, písničky?
Medzi moje obľúbené filmy, ktoré každému odporúčam pozrieť patria: Iron-man, Hellboy, Wasabi, Easy A, Harry Potter, Zorro, Prince of Persia, Night At The Museum, Burlesque, Pirates of the Caribbean, Stormbreaker, Zombieland, Keith, Beastly, Last Holiday, Fantastic Four, Van Helsing, 21 Jump Street, Taxi, Hansel and Gretel, Kameňák, Hunger Games, What Happens In Vegas a ešte strašne veľa iných 8D Ja som na filmy brutálne zaťažená. A zbožňujem aj animáky: Megamind, How To Train Your Dragon, Tangled, Despicable me, Frozen, Madagaskar, The Incredibles a rôzne iné 8)

Sledujem strašne veľa seriálov, mám ich vypísané aj na blogu, ale také naj sú pre mňa: The Vampire Diaries, How I Met Your Mother, Once Upon A Time, Bones, Glee, Awkward., NCIS, That ´70s Show a Charmed.

Hudbu počúvam hlavne takú „rádiovú“, sú to skôr novinky a rytmické pesničky. Medzi mojich stálych obľúbencov ale patria: Christina Aguilera, Selena Gomez, Demi Lovato, Pitbull, Calvin Harris, Pharrell Wiliams, David Guetta a Lea Michele.

ČTENÍ:

  • Kolik času denně trávíš čtením?
Väčšinou čítam vo večerných až skorých ranných hodinách, vtedy je doma ticho. Predtým som bola schopná prečítať za týždeň aj 2-3 knižky, v posledných mesiacoch mám ale veľký blok a málo času kvôli škole a chabému zdraviu, ale dúfam, že cez leto sa do toho znova dostanem.

  • Kde nejraději čteš?
Doma v posteli.

  • Máš nějaké čtecí rituály? Pojmi to jak chceš :)
Pred čítaním knihy musím mať vždy všetko vybavené. To znamená, že musím mať dopozerané seriály či filmy z toho dňa, spísaný článok na blog, okomentovaných pár blogov, spravené nejaké tie veci do školy, poupratované - proste aby ma nevyrušovali myšlienky na to, čo ešte musím urobiť. Potom si hodím na posteľ fľašu s vodou, vreckovky a mobil, vykonám základnú hygienu, vypnem Facebook a uvelebím sa na posteli s vyvolenou knižkou. Nikdy som si tieto svoje rituály neuvedomovala, ale keď som sa hlbšie zamyslela nad touto otázkou, tak som došla na to, že všetky spomenuté veci proste pred čítaním knižky robím a opakujem 8D

  • Čtečka nebo knížka?
Nemám čítačku, ale rada by som, lebo že to dosť šetrí oči a na mobile alebo v PC sa mi knižky nie najpohodlnejšie čítajú. Všeobecne ale preferujem tlačené klasické knihy, lebo je to veľmi príjemné a pohodlné čítanie.

  • Vlastní kniha nebo půjčená z knihovny?
Vlastná, v našej mestskej knižnici totiž málokedy nájdem novšie veci a preto si knižky radšej kupujem alebo dostávam ako dar či recenzák. Ale našu knižnicu navštevujem pravidelne a vždy si niečo požičiam.

  • Co jsi dočetla, co čteš a na co se pak chystáš?
Naposledy som dočítala Sukubu od Reachelle Mead a úplne ma dostala, takže keď som našla na bazosi ponuku 6 častí tejto série za dobrú cenu, kúpe som neodolala 8D Rozčítaný mám Archiv od Victorie Swab, čo je recenzný výtlačok a zatiaľ sa mi to páči. Najbližšie sa chystám na Mesačné slzy od Bettiny Belitz, ktorý mám ako recenzák doma už strašne dlho, ale nemala som naň vôbec čas.

Krásne ďakujem za rozhovor, veľmi ma teší, že sa môžem aj takouto formou predstaviť mojim čitateľom a takým, čo ma ešte nepoznajú. Budem rada, keď ma navštívia a ďakujem za zaujímavé otázky 8)

Díky za rozhovor a přeju hodně úspěchů v blogování i ve všem kolem ! :)

3 komentáře:

  1. Paráda, těším se na další. Díky EVE jsem našla další dva blogy, které neznám, takže díky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky vždycky hned koukám na ty doporučené blogy když je neznám :)

      Vymazat
  2. Další moc pěkný rozvohor, k E_V_E jsem kdysi chodila, ale ani nevím, proč jsem tam tak dlouho nebyla! :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...